Alla inlägg under december 2012

Av mollymatronan - 19 december 2012 23:10

Nu så var man igång. Har verkligen lyckats få upp ångan och har fart runt på stan mest hela dan, letandes efter julklappar till nära och kära. Kan glädja mig med att jag nu kunnat bocka av fem av klapparna på listan. Återstår med andra ord fem mindre ;) Kör vidare i morgon.

Av mollymatronan - 2 december 2012 17:40

En sak som jag blivit varse sen vi "blev med" hus, är att det är vansinnigt dyrt! Att man ibland har utgifter som kostar en slant är en sak, men att ständigt behöva betala en stor del av inkomsterna i hyra och underhållsavgifter är bittert. Själv är jag mycket glad för att ”shoppa” och det har kommit att vara något av ett nöje för mig genom åren, men nu finns det verkligen inte utrymme för några köp utanför budgeten.


Det kostar mycket att ha hus och många av våra bekanta har också dem belånade boständer. Vi för vår del har och är noga med att betala av, det vill säga amortera på våra lån, men detta tycks inte vara en självklarhet för alla. Jag läste ett bra inlägg om bostadslån borta på per pennings blogg (som försöker läsa regelbundet). Det är verkligen intressant att se att många med stora bolån, helt sonika låter bli att amortera på sina lån. Låter ju helt galet, kanske beror det på att det att summorna ändå känns overkliga och mer eller mindre omöjliga att betala tillbaka. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards